acceleratd
10 veidi, kā palielināt e-komercijas ienākumus, neizmantojot Facebook un Google reklāmas

10 veidi, kā palielināt e-komercijas ienākumus, neizmantojot Facebook un Google reklāmas

E-komercijas biznesa celšana no pamatiem var būt ilga un sarežģīta. Protams, reklāmas un satura budžeta palielināšana vienmēr var palīdzēt, taču, ja jūs e-komercijas biznesu vadāt kā galveno personisko ienākumu avotu, var būt psiholoģiski grūt ieguldīt līdzekļus nesaņemot sākotnējo peļņu (t.i ieguldīt savus līdzekļus tā vietā lai ieguldītu peļņu). Šeit ir 10 (lielākoties) vienkārši veidi, kas var palīdzēt palielināt pārdošanas apjomus bez milzīgiem finansiāliem ieguldījumiem klientu piesaistē.

1. Palieliniet savu vidējo pasūtījuma vērtību

Vidējā pasūtījuma vērtība (turpmāk AOV) ir vidējā summa jūsu valūtā, ko klients iztērē par katru darījumu jūsu e-veikalā. Lai palielinātu e-komercijas ienākumus, koncentrējieties uz šīs metrikas pieaugumu.

Viens no veidiem kā palielināt AOV ir palielināt grozā ievietoto preču daudzumu. To iespējams panākt pie norēķināšanās piedāvājot savstarpēji papildinošas preces. Ja klients var gūt lielāku labumu no galvenā produkta, ja to papildina ar saistītu preci, tad abu lietu pirkšana būtu pilnīgi saprotama. Turklāt, ja izmantojat Shopify, varat izmēģināt dažādas šim nolūkam izveidotas lietotnes, piemēram, Privy vai JustUNO.

Vēl viens veids, kā palielināt vidējo pasūtījuma vērtību, ir palielināt bezmaksas piegādes robežvērtību. Izanalizējiet, cik maksā piegādes izmaksu kompensēšana, un pievienojiet tikai nedaudz vairāk, lai izveidotu robežvērtību. Pēc tam izanalizējiet klientu reakcijas: sliktākajā gadījumā, ja pārdošanas apjomi samazinās, jūs varat atgriezties pie iepriekšējās robežvērtības. Citos gadījumos – jūs tikai iegūsiet, jo vai nu jūsu klienti palielinās grozos ievietoto preču daudzumus, vai arī jūs saņemsiet vairāk ienākumu no klienta apmaksātajām piegādes izmaksām.

Produktu ieteikumi (savstarpēja pārdošana) galvenajās lapās var arī paaugstināt jūsu AOV. Tie var mudināt dažus klientus pievienot papildus preces saviem iepirkumu groziem, palielinot jūsu ienākumus. Ja ir iespējams, neaizmirstiet parādīt produktu ieteikumus sūtījuma noformēšanas lapā! Ja klients uztver piegādes izmaksas kā naudas izšķiešanu, izmantojiet šo iespēju, lai grozā pievienotu dažas izdevīgākas preces, lai tādā veidā sasniegtu bezmaksas piegādes robežvērtību.

2. Sasaistiet savus produktus

Lai gan šo varētu pievienot iepriekšējam punktam, mēs nolēmām to atkārtoti uzsvērt. Izmantojiet produktu sasaistīšanu, jo tas no viena klienta ļauj iegūt vairāk ienākumu!

Viens no veidiem kā veiksmīgi realizēt sasaistītus produktus ir pārdot papildinošos produktus par nedaudz zemāku cenu.

Šis var nostrādāt ļoti labi, ja pārdodat dekoratīvas lietas, kā piemēram mākslas darbus – to sasaistīšana ir izdevīga, jo parasti klienti savu dzīvojamo telpu dekorē vienā stilā.

3. Atalgojiet savus klientus

Klientu atalgošana pastiprina viņu lojalitāti, un izteiktāka lojalitāte var nozīmēt biežākus pirkumus un lielākus ienākumus. Sephora pārvalda vienu no pienācīgākajiem lojalitātes programmas piemēriem. Šim zīmolam ir vairāk nekā 17 miljoni darbinieku un tas aizpilda aptuveni 80% no uzņēmuma ienākumiem.

Ir daudz veidu kā jūs saviem klientiem varētu atdarīt. Piemēram, kopā ar pirkumu jūs varat iekļaut kodu, kuru klientam būtu jāreģistrē mājaslapā un kas sniegtu klientiem atlaidi pērkot ļoti ienesīgus papildinošos produktus jūsu veikalā. Tas liks jūsu klientiem justies īpašiem un neiedomājami pastiprinās viņu ienesīgumu! Turklāt klienti, kuri jūtas novērtēti, arī var kļūt par jūsu e-komercijas veikala mutiskās komunikācijas reklāmdevējiem.

Noteikti izmantojiet kuponus, jo tie ir lielisks veids kā atdarīt saviem lojālajiem klientiem. Tie ne tikai palielina pārdošanas apjomus un atsver to atlaides, bet tie arī var novirzīt jaunus potenciālos klientus uz jūsu tīmekli un sociālajiem medijiem.

4. Ieviesiet abonamentu modeļus

Mēs jau iepriekš runājām par lojalitāti. Un labākais pastāvīga klienta veids ir tāds, kas abonē jūsu produktus! Abonamenti noteikti var palielināt jūsu e-komercijas ienākumus.

Jums nav obligāti jāmaina uzņēmējdarbības modelis uz tādu, kas balstās uz abonēšanu. Jūs varat sākt ar tādām lietām kā piegādes abonēšana, t.i., apmaiņā pret abonēšanu piedāvāt bezmaksas piegādi nākamajā dienā par summu, kādu klients maksātu par standarta piegādi un vērojiet kā pieaug peļņa (recurring revenue)!

5. Samaziniet groza pamešanas līmeni

Šis ir diezgan vienkārši – pie mēģinājuma iziet izmantojiet uznirstošos logus, kas klientam varētu likt pārdomāt. Daži no viņiem tomēr varētu izlemt noformēt to pirkumu!

6. Uzlabojiet klientu apkalpošanu

Pienācīgai klientu apkalpošanai e-komercijas pārdošanā ir izšķiroša nozīme.

Viens no veidiem, kā to uzlabot, ir reāllaika čata uzstādīšana un tā savienošana ar visām jūsu ierīcēm. Tas ļaus jums ātri reaģēt uz klientiem un tikpat ātri atrsināt viņu radušās problēmas. Reālistiski, jūs ne vienmēr būsiet pieejams, tāpēc iestatiet arī bezsaistes ziņojumus, piemēram, automātiskās atbildes un arī automātiskās atbildes uz BUJ.

Daudzi klienti vēlas paši atrisināt savas problēmas. Viens no veidiem kā apmierināt šo vēlmi ir sniegt viņiem pēc iespējas vairāk informācijas, piem. svarīgu informāciju, BUJ un komentāru sadaļas, rakstus, padomus un pamācošus videomateriālus. Tādā veidā jūsu vietne šķiet noderīga un informatīva, kas noteikti liks jūsu klientiem justies kā esam pareizajā vietā.

Ja tas palīdz atrisināt klienta problēmu un jums ir iespēja sevi nostādīt kā uz klientu vērstu uzņēmumu, dažreiz ir labāk zaudēt naudu par potenciālo pasūtījumu. Jūs ne tikai iegūsiet jaunus klientus, bet arī palielināsiet esošo klientu ienesīgumu. Šādas uz klientu vērstas uzvedības piemēri varētu iekļaut ne pārāk dārgas, saplīsušas preces nomaiņu bez maksas, negaidot uz preču atgriešanu, nosūtot rezerves preces tiklīdz nomaiņas pasūtījums ir fiksēts jūsu datubāzē (pretstatā gaidīšanai kad prece parādīsies jūsu noliktavā), daļējas atmaksas piedāvāšanu neapmierinātiem klientiem.

7. 7. Izveidojiet partnerattiecību programmu (affiliate program)

Partnerattiecību programmas palīdz jūsu piekritējiem iegūt daļu peļnas, reklamējot un pārdodot jūsu produktus savai auditorijai. Tagad, sociālo mediju un influenceru laikmetā, tas varētu būt ļoti labs veids kā palielināt pārdošanas apjomus.

Jūs varat uzsākt savu partnerattiecību programmu, izveidojot reģistrēšanās sadaļu savā veikalā, kur būtu arī sniegta visa nepieciešamā informācija, t.i., cik lielu daļu no katras pārdošanas saņem jūsu partneris. 

Pēc reģistrēšanās partnerus nebūtu vēlams atstāt novārtā. Palīdziet viņiem ar saturu, partnerattiecību saitēm, idejām un citām lietām, kas palīdzētu viņiem realizēt jūsu produktus. Neaizmirstiet sniegt papildu motivāciju! Konkursa rīkošana starp partneriem var uzturēt stimulu augstā līmenī un rezultātu paneļa izveidošana var iekvēlināt konkurences sparu.

8. Uzlabojiet savu produktu fotoattēlu kvalitāti

Tas varētu šķist pašsaprotami, taču joprojām ir daži e-veikali, kas atturas no līdzekļu ieguldīšanas pienācīgos produktu fotoattēlos!

Fotoattēli ar lielisku apgaismojumu var būt atslēga pozitīvu iespaidu atstāšanai un pārdošanas veicināšanai. Papildus tam, pat gredzenveida lampa kopā ar labu telefonu var radīt lieliskas fotogrāfijas! Neaizmirstiet arī aprakstus. Jo labāka būs šo fotoattēlu un aprakstu kombinācija – jo vieglāk būs iegūt potenciālo klientu uzticību.

9. Uzlabojiet savu vietni

Vieglāk pateikti nekā izdarīt, vai ne? 

Šeit noteicošie faktori ir pārbaudes un optimizēšana: ja jūs nesasniedzat savus mērķus, izstudējiet savu analītiku un pārbaudiet kurās vietās potenciālie klienti jūs pamet. Pārliecinieties, ka gandrīz katram savas vietnes elementam veicat A/B pārbaudes.

Bieži vien taimera ieviešana jūsu vietnē var palīdzēt uzlabot reklāmguvumus un ienākumus – tas rada steidzamības sajūtu un apgrūtina klienta aiziešanu no jūsu veikala.

Uzticībai arī šeit ir nozīme. Iepazīstiniet potenciālos klientus ar atsauksmēm, rekomendācijām un citiem jūsu veikala uzticamības signāliem, novietojot tos labi redzamā vietā – tas jums labi atmaksāsies mirkļos, kad klienti vērsīsies pie e-mazumtirgotāju salīdzināšanas. To pašu varētu arī teikt par jūsu unikālo pārdošanas piedāvājumu (USP) – kāpēc cilvēkiem būtu jāiepērkās jūsu veikalā, ja ir pieejama nebeidzamu iespēju tirogtāju jūra?

10. Paplašiniet savu produktu portfolio

Mēs nobeigsim ar, iespējams, vienu no sarežģītākajiem, bet noteikti ne sliktākajiem veidiem kā palielināt savus e-komercijas ienākumus: paplašiniet savu produktu portfolio!

Ja jūsu veikals jau ir ieguvis klienta uzticību, neizniekojiet to! Lai iegūtu papildu ienākumus un atvieglotu jūsu klienta dzīvi, sāciet piedāvāt preces, kas saistītas ar sākotnējo portfolio. Piemēram, ja klients pērk nazi, viņam būs nepieciešams arī nažu asinātājs. Kāpēc sagādāt klientam neērtības un likt to meklēt citā vietnē, ja jūs to vienkārši varētu pievienot savai?

Secinājums

Ienākumi ir galvenais uzņēmuma dzinējs, neatkarīgi no tā vai tā ir e-komercija vai kāda cita niša. Kad jūsu rīcībā ir pienācīga ienākumu summa, varat sākt eksperimentēt ar lietām, kas iet zem bruto peļņas, t.i., ar reklāmām, darbiniekiem utt. Šie padomi palīdzēs uzlabot ienākumu piesaistīšanu bez lieliem ieguldījumiem. Un ja jūs izmantojat tādus rīkus kā Shopify vai WordPress programmu Woocommerce – šajā brīdi varat doties un likt lietā daudzus no šiem padomiem!